„Kultūros kiemo“ savanorė dalyvavo BiTriMulti mokymuose Latvijoje

2011.03.04
Greta Klimavičiūtė Minkštimienė

2010 metų vasario 23-25 dienomis Latvijoje, Siguldoje, vykusiuose tarptautiniuose mokymuose „BiTriMulti“ (BTM) dalyvavo ir „Kultūros kiemo“ savanorė Aistė Eidukevičiūtė. Šie kursai buvo skirti savanoriams arba profesionaliems jaunimo darbuotojams, kurie tiesiogiai dirba su jaunimu ir nori rengti tarptautinius mainų projektus. Kursai buvo orientuoti pirmiausia į tuos, kurie neturi arba turi labai mažai patirties rašant, organizuojant ir įgyvendinant tarptautinius jaunimo mainus Veiklaus jaunimo programoje (Youth in Action Programme). Mokymuose dalyvavo įvairių organizacijų atstovai iš keturiolikos šalių.

Pagrindinis BTM tikslas – suteikti tarptautinės mokymosi patirties pradedantiems praktikams dirbantiems su jaunimu ir norintiems rašyti projektus Veiklaus jaunimo programoje. Pagrindiniai mokymų uždaviniai: suteikti informacijos apie Veiklaus jaunimo programą, sutelkiant dėmesį į jaunimo mainus; suteikti individualaus ir grupinio mokymosi patirtį, simuliuojant jaunimo mainų projekto rašymą; suteikti pagrindines žinias, įgūdžius ir nuostatas, kaip organizuoti jaunimo mainus, pagrįstus Veiklaus jaunimo programos neformalaus mokymosi praktika, principais ir kokybiniais standartais; supažindinti dalyvius su Youthpass’u (strategija supažindinanti su jaunimo neformaliu ugdymu) ir galiausiai suteikti galimybe dalyviams užmegzti naujus bendradarbiavimo ryšius.

Aistės refleksija po mokymų:

Visų pirma, supratau, ką reiškia neformalus mokymas. Sistema paremta tuo, kad vadovas (trainer) ir dalyviai nėra kaip mokiniai ir mokytojai mokykloje - vaikai sėdi surikiuotose suoluose, mokytojas aiškina, dėsto su savo dalyku susijusią informaciją ir t.t. Kursuose vadovas atlieka labiau „užvedančiojo ant kelio“ personažo vaidmenį. Jis padeda suprasti, ką mes turime daryti, kaip turime daryti, tačiau viską daro patys dalyviai. Mokoma aktyviai dirbant grupėse, bendraujant, o ne iš sausos teorijos.

Jau pačioje pradžioje buvo stengiamasi, kad žmonės, atvykę iš skirtingų šalių, pradėtų bendraut vieni su kitais, pradėtų po truputį atsiverti, kad visi jaustųsi saugūs ir, na žinote, kaip būna, jei nepažįsti žmonių, o ypatingai, jei esi kiek drovesnis ir dar, tarsi to būtų maža, esi vienas iš savo šalies ir nelabai pasitiki savo anglų kalbos įgūdžiais (suprasti angliškus filmus nereiškia mokėti laisvai reikšti savo mintis), tai pradėti bendrauti, prieiti, jaustis nesuvaržytam, gali būti labai sunku. Arba jei esate bent žmonės iš to paties krašto, tikėtina, kad mažiau stengsitės bent kiek pažinti kitus - juk žymiai lengviau bendrauti sava kalba. Taigi, viešbučio kambariuose buvome apgyvendinti su kitos tautybės atstovu. Vadinasi - jau pažįsti bent vieną iš visos grupės (einant vakarieniauti prie šešių vietų stalo, pamatyti jau kaip ir pažįstamą veidą tikrai padeda jaukiau pasijusti J ). Bet to negana. Į „komfortišką“  zoną turi būti įtraukta kuo daugiau žmonių. Įvairūs žaidimai - ir mažais žingsneliais judame į priekį: susėdus ratu kiekvienas pristato savo vardą ir šalį, įvardinant vieną žodį, apibūdinantį asmenį, kuris prasideda iš tos pačios vardo raidės, dalinasi savo kultūros ypatumais su maža grupele žmonių ir t.t. Šitaip po truputį įsimenami vardai, laužomi barjerai. Paskui pagal kiekvieno interesus susiskirstėme grupelėmis (keturi asmenys) ir mokėmės kaip reikia ruošti projektą, ką reikia apsvarstyti, kaip paruošti programą. Noriu pabrėžti, kad mokėmės ne klausydami informacijos, bet iš tikrųjų tai darydami. Aišku viskas buvo žaidimo lygmens, bet jei grupelė puikiai sutaria ir yra entuziastingai nusiteikus, toks projektas laisvai gali būti įgyvendintas jau po šių kursų.

Nereikia tikėtis, kad grįžus iš tokių kursų, žmogus ankščiau šioje srityje neturėjusiam jokios patirties, iš karto mintys apie projektus pradės lietis kaip iš gausybės rago. Vis dar lieka daug kas neaišku, iki galo neįsisavinta, bet tai natūralu, o įgytos žinios gali labai praversti, jei organizacija, kuriai priklausai, norėtų parengti kokį projektėlį. Tiesą sakant, dalyvaudamas tokiuose mokymuose gauni daug daugiau: lavini užsienio kalbos įgūdžius, peržengi ribą, kuri trukdo laisvai prieiti prie žmogaus, be to, stebint aplinkinius, bendraujant, gali daug ko išmokti, daug ką apgalvoti ir padaryti išvadas, kurios yra svarbios tau kaip asmenybei.